Telefonist / Kundkommunikatör

2018-03-13

AnswerOnline Sverige AB arbetar med svarstjänster för inkommande samtal och har gjort detta i över 20 år ( ej utgående telefoni som telemarketing / sälj etc). Vi erbjuder små till medelstora företag svarstjänst - växeltjänster samt kundtjänst. Med vår rutin och kompetens och tekniska plattform ser vi till att våra kunder får bästa möjliga hantering av sina samtalen. Våra kunder representerar allt från stora företag, till en mängd små och medelstora företag i de flesta branscher.

Våra kunder är spridda över hela Sverige med en koncentration till storstäderna främst Stockholm.

Arbetsuppgifter

Som kundkommunikatör / telefonist arbetar du uteslutande med datorn som hjälpmedel. Du svarar på inkommande samtal åt företag i de flesta branscher enligt våra kunders önskemål. Det kan vara allt från en växeltjänst där samtal skall kopplas till önskad person eller lämna information samt ta emot meddelanden, hantera bokningar mm. Inget samtal är det andra likt vilket skapar varierande och roligt arbete.

Ett flertal av våra kunder arbetar med utlandet så ett krav är att du skall kunna tala samt förstå engelska.

Vi hanterar mängder med samtal varje dag och inget samtal är det andra likt. Vi vill att du lätt skall kunna anpassa dig i olika situationer och alltid kunna ge bästa service med ett leende på läpparna. Till vår mycket goda stämning på kontoret vill vi att du tillför positiv energi till medarbetare och kunder.

Det här måste du vara bra på:

Behärska svenska språket i tal och skrift. Kan hantera stressade situationer.

PC vana med mycket god tangentbordsteknik.

Utbildningsbakgrund:

Gymnasieutbildning. Goda kunskaper i engelska språket. Ytterligare språkkunskaper är meriterande

Personliga egenskaper:

Ärlig. Ansvarskännande. Serviceinriktad. Stresstålig. God simultankapacitet. God uppfattningsförmåga.

Hög arbetsnärvaro. God samarbetsförmåga. Hög social kompetens.

Om AnswerOnline Sverige AB

Vi är i dag 13 anställda med kontor på Fiskaregatan 46 mitt på Kvarnholmen i centrala Kalmar. Vi har utarbetade rutiner för Kvalitet & miljö - samt Högsta kreditvärdighet AAA som vi har haft i över 10 år

Vi är Medlemmar i Almega Tjänsteföretagen samt avtal med Unionen

För mer information om våra tjänster, besök oss på www.answeronline.se

Ansökan

Du ansöker till jobbet som Växeltelefonist hos AnswerOnline Sverige AB i Kalmar genom att kontakta företaget på något av följande sätt.

AnswerOnline Sverige AB
Box 289
39123 KALMAR

Telefonnummer: 0480404000

E-post: mikael@answeronline.se

Om du har frågor angående detta extrajobb kan du kontakta någon personerna i tabellen nedan för mer information.

NamnTelefonnummerMobilnummerEpost
Mikael Hovdegård0480404000mikael@answeronline.se