Vill du ta emot beställningar för resor med färdtjänst och flexlinje?

2019-08-12

Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.

ARBETSUPPGIFTER

Vill du vara med och göra skillnad för göteborgarna?

Vi söker nu 8-10 transportplanerare till vår beställningscentral som är en del avdelningen Serviceresor som tillhör Trafikkontoret.

Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot ca 2500 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65 % av alla samtal inom en minut.

Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, 08:00-21:00 lördag samt 09:00-21:00 söndag/helgdag.

Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Resetjänst, Plan-it och Flexus.

Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.

Som medarbetare på beställningscentralen har du även hand om förseningssamtal till resenär.

KVALIFIKATIONER

Du är kommunikativ, serviceinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att hjälpa andra. Våra resenärer är i huvudsak äldre personer och/eller personer med olika typer av funktionsnedsättningar.

Du behöver ha tålamod, vara tydlig, lyhörd, noggrann och kunna hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du ska också kunna hantera att det tidvis är hög arbetsbelastning.

Krav för tjänsten är:

• Godkänd gymnasieutbildning

• Erfarenhet från någon form av serviceyrke

• Datorvana samt lätt för att lära dig nya system

• God kunskap i svenska i tal och skrift

Meriterande är:

• Erfarenhet av någon av våra målgrupper

• God lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken

• Vana från telefoniarbete

• Kunskaper i andra språk

ÖVRIGT

Vi vill att du i din ansökan lämnar referenser, svarar på enkätfrågor samt skriver tydligt vilken form av serviceerfarenhet du har och för vilka.

Ansökan

Du ansöker till jobbet som Växeltelefonist hos Göteborgs Stad , Trafikkontoret i Göteborg genom att kontakta företaget på något av följande sätt.

Göteborgs Stad , Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Om du har frågor angående detta extrajobb kan du kontakta någon personerna i tabellen nedan för mer information.

NamnTelefonnummerMobilnummerEpost
Eleonor Artfors031-41 95 90

Till webb­ansökan